Sunday, February 7, 2010

သာသနာကြယ္ေပ်ာက္နည္းမ်ား

၁။ ရဟန္းမ်ား တရားမနာျခင္း
၂။ စာမသင္ျခင္း
၃။ ႏႈတ္တက္အာဂံု မေဆာင္ျခင္း
၄။ သိေအာင္ မႀကံစည္ျခင္း
၅။ ဓမၼာႏုဓမၼကုိ မက်င့္ႀကံျခင္း

(တစ္နည္း)
၁။ စာမသင္ျခင္း
၂။ တရားကုိ အက်ယ္မေဟာျခင္း
၃။ စာကုိ အက်ယ္မပုိ႔ခ်ျခင္း
၄။ စာကုိ အက်ယ္မျပန္ဆုိျခင္း
၅။ အနက္အဓိပၸာယ္ကုိ မႀကံစည္ျခင္း

(တစ္နည္း)
၁။ အကၡရာပုဒ္ပ်က္တုိ႔ျဖင့္ သင္ယူျခင္း
၂။ အေျပာအဆုိ ခက္ခဲျခင္း
၃။ စာခ်ပုဂၢဳိလ္မ်ား ရွားပါးျခင္း
၄။ လာဘ္ေပါမ်ားေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
၅။ ခုိက္ရန္မ်ား၍ သံဃာကဲြျပားျခင္း ။ ။

၁။ အဓိဂမ သာသနာကြယ္ျခင္း
၂။ ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္ျခင္း
၃။ ပရိယတိၱသာသာနကြယ္ျခင္း
၄။ လိဂၤသာသနာေတာ္ကြယ္ျခင္း
၅။ ဓာတ္ေတာ္ကြယ္ျခင္း ။ ။

သာသနာကြယ္ၿခင္းအားလုံးတြင္ အဓိဂမ စေသာငါးပါးကုိသာလွ်င္ေဖာ္ၿပခ်င္ပါသည္။

၁။ အဓိဂမ သာသနာကြယ္ျခင္း
မဂ္ေလးပါး၊ ဖုိလ္ေလးပါး၊ ပဋိသမၻိဒါေလးပါး၊ ၀ိဇၨာသံုးပါး၊ အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးတုိ႔ကုိ အဓိဂမ သာသနာဟု ေခၚပါသည္။ ထုိတရားမ်ားသည္ အဆင့္ဆင့္ ကြယ္ေပ်ာက္ၾကေလသည္။ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္တစ္ေထာင္ အတြင္း၌သာ ပဋိသမၻိဒါေလးပါးကုိ ရႏုိင္ေလသည္။ ထုိႏွစ္ ေက်ာ္လြန္ေသာအခါ အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးကုိသာ ရၾက ေတာ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ၀ိဇၨာသံုးပါးသာ ရၾကေတာ့သည္။ ကာလၾကာေသာ္ ရဟႏၱာမွ်သာ ျဖစ္ၾကေတာ့သည္။

ထုိမွ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ယုတ္ေလ်ာ့လာရာ အနာဂါမ္ေခတ္၊ သကဒါဂါမ္ေခတ္၊ ေသာတာပန္ေခတ္သုိ႔ ေရာက္သြားေလသည္။ အၾကင္အခါ၌ ေနာက္ပိတ္ဆံုးေသာ ေသာတာပန္ ေသလြန္သည္။ ထုိအခါတြင္ အဓိဂမ သာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ေလေတာ့သည္။


၂။ ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္ျခင္း


သမထ ဝိပႆနာႏွင့္ စတုပါရိသုဒၶိသီလ သည္ ပဋိပတိၱ သာသနာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိတရားမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ ျခင္းကုိ ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္သည္ဟု ေခၚဆုိပါသည္။
သာသနာေတာ္ ေနာက္ပိုင္းသုိ႔ ေရာက္လာၾကေသာအခါ သဒၶါဝိရိယတရားမ်ား ယုတ္ေလ်ာ့လာသျဖင့္ မဂ္ဖုိလ္ကုိ ရေအာင္ အားမထုတ္ခ်င္ေတာ့ေပ။ စတုပါရိသုဒၶိသီလ ကုိသာ ျဖည့္က်င့္ေစာင့္စည္းၾကကုန္သည္။ ကာလၾကာေသာအခါ ထုိသီလကုိပင္ မေစာင့္စည္းၾကေတာ့ဘဲ သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ ငယ္ရာမွ စတင္၍ တစတစ က်ဴးလြန္လာေတာ့သည္။ ပါရာဇိက ေလးပါးကုိသာ ေစာင့္စည္းၾကကုန္သည္။ ေနာက္ဆံုး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ကြယ္လြန္လွ်င္ လည္းေကာင္း၊ သိကၡာပုဒ္ေဆာက္တည္ျခင္းကုိ ခ်ိဳးေဖာက္လွ်င္ လည္းေကာင္း ပဋိပတိၱ သာသနာကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း ျဖစ္ေလေတာ့သည္။

၃။ ပရိယတိၱသာသနာ ကြယ္ျခင္း
ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္မ်ားႏွင့္ အ႒ကထာ စသည္တုိ႔ကုိ ပရိယတၱိသာသနာဟု ေခၚပါသည္။ ထုိက်မ္းစာမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ ျခင္းကုိ ပရိယတိၱသာသနာ ကြယ္သည္ဟု ေခၚပါသည္။ ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ား ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ပရိယတိၱသာသနာ မကြယ္ႏုိင္ပါ။ ကာလၾကာေသာ ဆရာ ဒကာ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ ပရိယတိၱသာသနာ စတင္ကြယ္ေပ်ာက္ ေလေတာ့သည္။

ထုိအခါ အဘိဓမၼာပိဋကတ္ စတင္ဆုတ္ယုတ္ပါေတာ့သည္။ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္တြင္လည္း ပ႒ာန္းက စတင္၍ ဓမၼသဂၤဏီအထိ အစဥ္အတုိင္း ဆုတ္ယုတ္ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အဂုၤတၱိဳရ္၊ သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ဒီဃနိကာယ္ အထိ ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ဒီယနိကာယ္ ကြယ္ေပ်ာက္လွ်င္ သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္ ဇာတ္ေတာ္မွ် ကုိသာ ေဆာင္ႏုိင္ၾကေတာ့ သည္။ ၀ိနည္းကုိ လဇၨီ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေဆာင္ၾကသကဲ့သုိ႔ ဇာတ္ေတာ္ ကုိလည္း လာဘ္လာဘကုိ အလုိရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေဆာင္ၾကကုန္သည္။ ကာလၾကာေသာ္ ဇာတ္ေတာ္ကုိ အာဂံု မေဆာင္ႏုိင္ ၾကေတာ့ဘဲ အထက္ဆံုး ေ၀ႆႏၱရာ ဇာတ္ေတာ္မွ စ၍ အပဏၰက ဇာတ္တုိင္ေအာင္ ဆုတ္ယုတ္လာေတာ့ သည္။ ဤသုိ႔ ဇာတ္ေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္ေသာ္ ၀ိနည္းပိဋကတ္ကုိသာ ေဆာင္ၾကေတာ့သည္။

၀ိနည္းေဆာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ရွိေနသျဖင့္ ပရိယတိၱသာသနာေတာ္ တည္ရွိေနေသးသည္။ ေနာင္ေသာ္ ထုိရဟန္းေတာ္မ်ား သဒၶါ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ၀ီရိယ တရားတုိ႔ ေလ်ာ့နည္းလာကာ အထက္ ပါရိ၀ါပါဠိေတာ္မွ စတင္၍ မဟာ ၀ိဘင္းအဆံုး ဆုတ္ယုတ္ေတာ့သည္။

အခါတစ္ပါး၌ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မင္းတစ္ပါးသည္ ဆင္ေက်ာက္ကုန္းေပၚ ေရႊစင္ႏွင့္ မႊန္းျခယ္ထားေသာ ေတာင္းထဲတြင္ အသျပာေထာင္ထုပ္ကုိ တင္ၿပီး ဘုရားေဟာ ဂါထာတစ္ပုဒ္ ရြတ္ဆုိႏုိင္သူ သည္ ဤအသျပာကုိ ယူေလာ့ဟု သံုးႀကိမ္တုိင္တုိင္ စည္တီး၍ လွည့္လည္သည္။ ယူမည့္သူ မရွိ၍ နန္းေတာ္သုိ႔ ျပန္ပုိ႔ရေသာအခါ ပရိယတိၱသာသနာ ကြယ္ေလေတာ့သည္။

၄။ လိဂၤသာသနာေတာ္ကြယ္ျခင္း
ရဟန္းအသြင္အျပင္ကုိ လိဂၤ ဟု ေခၚပါသည္။ ၀ိနည္း စည္းကမ္းမ်ား ခ်ိဳ႕ယြင္းလာသျဖင့္ ရဟန္း သံဃာေတာ္ မ်ား၏ သပိတ္၊ သကၤန္း သံုးစဲြပံုမွာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ မရွိေတာ့။ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ဝတ္႐ံု သံုးစဲြၾကကုန္သည္။ ထုိအခါ ရဟန္း အသြင္ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး လိဂၤသာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ေလေတာ့သည္။
၅။ ဓာတ္ေတာ္ကြယ္ျခင္း
ဓာတ္ေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း ဆုိသည္မွာ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းကုိ ေခၚဆုိပါသည္။ ဤေနရာတြင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္း (၃)မ်ိဳးကုိ ေဖာ္ျပရလွ်င္ ၁။ ကိေလသပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္း၊ ၂။ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းနဲ႔ ၃။ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ ျပဳျခင္း တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိသံုးမ်ိဳးတြင္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္၀ယ္ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူေသာအခါ ကိေလသာ အားလံုး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပ်ာက္ကြယ္သြား ျခင္းကုိ ကိေလသ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ဟု ေခၚဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကုသိနာ႐ံုျပည္ မလႅမင္းတုိ႔၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္ေတာ္၀ယ္ စုတိကမၼဇ႐ုပ္မ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ေတာ္မူျခင္းသည္ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ဟု ေခၚဆုိပါသည္။

ဘုရားရွင္၏ သရီရဓာတ္ေတာ္မ်ား အလုိအေလွ်ာက္ မီးေတာက္ကာ ေနာက္ဆံုးပိတ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကြယ္ေပ်ာက္
သြားျခင္းသည္ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ဟု ေခၚပါသည္။ ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ တည္ရွိရာအရပ္၌ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္မႈ မခံရလွ်င္ ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္သူမ်ား ရွိရာသုိ႔ ၾကြေတာ္မူ ၾကကုန္သည္။ ကာလၾကာေသာ္ အရပ္ဌာနအားလုံုး တုိ႔၌ ပူေဇာ္ ျမတ္ႏုိးမႈ မရွိဘဲ ေနကုန္သည္။ ထုိသုိ႔ အဘက္ဘက္မွ သာသနာေတာ္ ဆုတ္ယုတ္လာေသာအခါ အရပ္ရပ္မွ ဓာတ္ေတာ္မ်ားသည္ သီဟုိဠ္ကၽြန္း၌ စုေပါင္း၍
မဟာေစတီသုိ႔ ၾကြကုန္ၾကေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ တစ္ဖန္ နာဂဒီပကၽြန္း၊ ရာဇာယတနေစတီသုိ႔ ၾကြေတာ္မူကုန္မည္။

ထုိမွတစ္ဖန္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ရွိရာ အရပ္သုိ႔ ၾကြေရာက္ကုန္ၾကမည္။ အားလံုးေသာ ဓာတ္ေတာ္တုိ႔သည္ မဟေဗာဓိပလႅင္သုိ႔ စုေပါင္း ေရာက္လာ ေတာ္မူၾကၿပီး ေရႊတံုးေရႊခဲႀကီး သဖြယ္ျဖစ္၍ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ကုိ လြတ္ေတာ္မူၾကကုန္သည္။ (သုတ္ပါေထယ်၊ သမၸသာဒနီယ)
ထုိ႔ေနာက္ သရီရ ဓာတ္ေတာ္မ်ားမွ မီးထေတာက္ကာ ထုိဓာတုနိမၼိတ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကုိ အၾကြင္းမဲ့ေလာင္ကၽြမ္း ေလမည္။ ထုိမီးညႊန္႔ မီးလွ်ံသည္ ျဗဟၼာ့ျပည္တုိင္ေအာင္ တက္ေလသည္။ မုန္ညင္းေစ့ေလာက္ ဓာတ္ေတာ္ေလး တစ္ဆူ ၾကြင္းက်န္ေနေသးလွ်င္ မီးလွ်ံမစံေသးေပ။ ဘုရားရွင္၏ သရီရ ဓာတ္ေတာ္မ်ား ကုန္ဆံုးမွသာလွ်င္ မီးလွ်ံစဲေတာ့သည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ ဓာတ္ေတာ္မ်ား စုေ၀း၍ ႀကီးက်ယ္ေသာ တန္ခုိးျပာဋိဟာကုိ ျပေတာ္မူၿပီး ဓာတ္ေတာ္မ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ေလသည္။ ထုိေနရာသို႔ စုေ၀းေရာက္လာၾကေသာ နတ္ျဗဟၼာ အေပါင္းတုိ႔သည္ ဘုရားရွင္ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ ျပဳေသာေန႔ကဲ့သုိ႔ ပန္းနံ႔သာ၊ တူရိယာ စသည္တုိ႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ကာ လက္်ာရစ္ သံုးႀကိမ္လွည့္ၿပီး ရွိခုိး၍ ေနာင္အခါ ပြင့္လတၱံ႕ေသာ ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေမွ်ာ္ရပါေစသား ဆုမ်ားေတာင္း၍ မိမိတို႔၏ ဘံုဌာနသုိ႔ ျပန္သြားၾကေလေတာ့သည္။ ဤမွစ၍ ဓာတ္ေတာ္သာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့ေလသည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ ေ၀ေနယ်မ်ာစြာကုိ သနားေတာ္မူ၍ သဒၶါတရားကုိ အေျခခံကာ ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း
ကာလပတ္လံုး လူသာမန္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ ျပဳလုပ္ ျဖည့္က်င့္ႏုိင္ခဲေသာ ပါရမီသံုးဆယ္၊ စြန္႔ျခင္းႀကီးငါးပါး၊ စရိယသံုးပါးတုိ႔ အရင္းခံကာ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ႀကီးသည္ ကြယ္ေပ်ာက္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ရပါလိမ့္မည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ႀကီး ယခုလုိ ေနလုိလလုိ ထြန္းေတာက္ဆဲ ကာလ၀ယ္ အခ်ိန္ရွိခုိက္ လံု႕လစုိက္၊ လသာတုန္း ဗိုင္းငင္ကာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အစုစု၌ အပၸမာဒ သတိတရားျဖင့္ တတ္အားသေရြ႕ ႀကိဳးစားႏိုင္ ၾကေစရန္ ေစတနာသန္႔သန္႔ျဖင့္ တင္ျပလုိက္ရပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Myanmar Student Monks Organization in Thailand. Powered by Blogger.