Tuesday, February 16, 2010

အမွန္ၿမင္ၿပီး အၿမင္မွန္နုိင္ေရး

ဘာေၾကာင္႕ဆုိေသာအရာေတြကုိ မစဥ္းစားခ်င္ေတာ႕ပါဘူး အားလုံးေသာသူေတြကေတာ႕ကုိယ္႕အထြာသူ႕အထြာဆုိၿပီး
စဥ္းစားရင္းနဲ႕ပဲေနလုိက္တာေကာင္းပါတယ္လုိ႕ေတြးေတာေနမိတာအမွန္ပါေက်နပ္သူမေက်နပ္သူရယ္လုိ႕ႏွစ္ခုဒြန္တြဲေနတာ
မုိ႕ေက်နပ္ၿခင္းမေက်နပ္ၿခင္းေတြကေတာ႕ရွိေနတာအမွန္မုိ႕ အခုေက်နပ္ရင္ေနာက္မေက်နပ္တာေတြလဲေတြ႕ရဦးမယ္ေလ
တုိးေတာင္းလွေသာဘ၀ခဏေလးမွာ ဒါေတြကုိအသာထားလုိက္တာေကာင္းပါတယ္ ၿမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ႕သလုိေပါ႕
မၿမင္ခ်င္ေသာအရာကုိေတြ႕လွ်င္ အကန္လုိေနလုိက္၊မေၿပာခ်င္တဲ႕အရာဆုိလွ်င္ အ အ လုိ႕ေနလုိက္၊မၾကားခ်င္တဲ႕အရာဆုိလွ်င္
နားပင္းတဲ႕သူမ်ိဳးအၿဖစ္ေနလုိက္၊ဒီလုိေၿပာလုိ႕အရွင္ဘုရားကဘယ္ေလာက္သိလုိ႕လဲလုိ႕ေမးခ်င္ရင္ေမးလိမ္႕မယ္ေပါ႕ေနာ္၊
အမွန္ကုိေၿပာရရင္ေတာ႕ လုိအပ္ခ်က္ေတြနဲ႕ၿပည္႕ေနတဲ႕ေလာကမွာ လုိအပ္ေနတဲ႕လူသားတစ္ေယာက္အၿဖစ္အၿမဲတမ္းေနသြား
ရဦးမွာမုိ႕ဘာမွမသိပါဘူးလုိ႕ပဲေၿပာလုိက္ပါရေစ၊စီေဘာက္ကစာသားေတြကုိဖတ္လုိက္ရေတာ႕ငယ္ငယ္ကရဘူးတဲ႕ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ
သြားမွတ္ရလုိ႕ဒီစာကေလးကုိေရးလုိက္တာပါေနာ္ကဗ်ာကေလးကေတာ႕
စားပြဲေပၚတြင္၊
ဒဂၤါးတစ္ၿပား
ေထာင္ထားတည္ရွိေနေပသည္။
ပန္းကုိၿမင္ထား၊ပန္းသမားက၊
တစ္အားၾကဳံးေအာ္၊ပန္းေဟ႕ေနာ္တဲ႕။
ေခါင္းကုိၿမင္ထား၊ေခါင္းသမားက
တစ္အားၾကဳံေအာ္၊ေခါင္းေဟ႕ေနာ္တဲ႕။
ဒဂၤါးမွန္မူ၊
ပန္းမူတစ္ဘက္၊ေခါင္းတစ္ဘက္သည္
သစၥာမည္၏။
ဒီစာသားေတြကေတာ႕ သူဘက္ၾကည္႕လည္းအမွန္ ကုိယ္ဘက္ကၾကည္႕လည္းအမွန္ဆုိေသာအရာကုိေဖာ္ၾကဴးေသာ
စာသားကေလးဆုိတာေတာ႕သိပါလိမ္႕မည္။
အရာရာကုိကုိယ္ရႈ႕ေထာင္႕ကေနၾကည္႕မယ္ဆုိလွ်င္ေတာ႕အရာရာတုိင္းဟာ အမွန္ေတြပါပဲ သုိ႕ေသာ္လည္း ၁။အၿမင္မွန္နဲ႕
၂။အမွန္ကုိၿမင္လုိ႕ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္ဆုိတာေတာ႕သိထားရမွာၿဖစ္ပါသည္။ထုိႏွစ္မ်ိဳးမွၿဖားထြက္ရင္လဲ၁။ပတ္၀န္းက်င္ကုိၾကည္႕ၿခင္း
၂။မိမိကုိယ္ကုိၿပန္ၾကည္႕ၿခင္းရယ္လုိ႕ႏွစ္မ်ိဳးေၿပာလုိ႕ရပါေသးတယ္။ဘုန္းၾကီးအသံနဲ႕ေၿပာရရင္ေတာ႕ ၁။အဇၥ်တၱကုိၾကည္႕ၿခင္း
၂။ဗဟိဒၶၾကည္႕ခ်င္းေပါ႕။
နည္းနည္းကေလးေခတ္ဆန္လုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ႕Seeing is believing.ကုိယ္ေတြ႕ၾကဳံမွ၊ယုံမယ္ေပါ႕ေနာ္။ဆရာၾကီးလားလုိ႕ေတာ႕မေမးပါနဲ႕ေနာ္။မတတ္ပါဘူး၊ေၿပာခ်င္တာေလးေတြ
ရွိလုိ႕ေရးလုိက္တာပါ ေလာကမွာ ကုိယ္တုိင္ၾကဳံမွ ယုံမယ္ဆုိရင္ေတာ႕ ကုိယ္ေနတဲ႕နုိင္ငံကလြဲၿပီးက်န္တဲ႕နုိင္ငံေတြလည္း
မရွိဘူးလုိ႕ေၿပာလုိက္ရေတာ႕မွာလားေပါ႕၊
တစ္ၿခားကုိၾကည္႕လွ်င္ ေ၀းေနပါဦးမည္ မိမိတုိ႕မွာ မ်က္ေစ႕ရွိတယ္လုိ႕ယုံၾကည္ေနတာပါပဲ ဒါေပမဲ႕ဘယ္ေသာအခါမွ
ကုိယ္မ်က္ေစ႕ကုိၿပန္မၿမင္တတ္ၾကပါဘူး တုိက္ရုိက္အားၿဖင္႕ေပါ႕၊ထုိကဲ႕သုိပင္ မိမိတုိ႕သည္ မယုံၾကည္လွ်င္ ဘယ္ေတာ႕မွ
ၾကည္ေတာ႕မွာမဟုတ္ေတာ႕ပါဘူး၊
ေဟ၀မတသုတ္ေတာ္မွာ ဘုရားရွင္ေဟာခဲ႕တာေတာ႕ရွိတယ္။အမွန္နဲ႕အမွားကုိ အဆုံးအၿဖတ္ေပးရမည္႕ ပုဂၢိဳလ္ကသိလွ်က္နဲ႕
အမွန္ဘက္မွာ မရပ္တည္ဘဲ ၾကားေနတယ္ဆုိတာ တကယ္ေတာ႕ အမွန္ကုိမ်က္ကြယ္ၿပဳၿပီး အမွားဘက္လုိက္တာနဲ႕ အတူတူပါပဲ၊
ဘုရားေဟာထားတာပါေနာ္။ဒါကုိမဇၥ်ိမပဋိပဒါေနတယ္လုိ႕ေၿပာလုိ႕မရပါဘူး၊အရာရာဟာ သူ႕အတုိင္းေနလုိက္တာေကာင္းပါတယ္
တစ္ဦးကုိတစ္ဦး မေက်နပ္ခ်က္မ်ားစြာေတြကုိ သာသနာေတာ္ကုိလည္းေထာက္ ေနာင္ေတာ္ညီေတာ္ေတြကုိေထာက္ေသာအားၿဖင္႕
စီေဘာက္မွာ ပဋိပကၡစာသားေတြေရးသားၿခင္းေတြထက္ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ လမ္းစေတြကုိေဖာ္ေဆာင္ေနၿခင္းဟာေကာင္း
ေသာအၿခင္းအရာတစ္ခုပါ၊ဘာေၾကာင္႕ဆုိေသာအရာေတြဟာ ဆင္ေၿခေပးတဲ႕လူေတြရဲ႕အလုပ္မို႕မေၿပာခ်င္ေတာ႕ဘူး
တစ္ခါတစ္ရံ မိမိအလုိမက်လုိ႕ ေအာ္ၾကစတမ္းဆုိရင္ ေၿပာမဆုံးေပါင္ ေတာသုံးေထာင္ေပါ႕၊အဖြဲ႕ရဲ႕ရည္မွန္ခ်က္ေတြကုိ
ေသြဖယ္ၿခင္းေတြကုိရပ္လုိက္ၾကပါစုိ႕။
ႏွစ္တရာသက္တမ္းဆုိေသာ္လည္း ေနာက္ႏွစ္အနည္းအငယ္ကေလးအတြင္းမွာ ငါတုိ႕ဟာ ေလာကၾကီးကုိ မလြဲမေသြ
လမ္းခြဲၾကရမုိ႕ လာၿခင္းေကာင္းလွ်က္နဲ႕ ၿပန္ၿခင္းလည္းေကာင္းၾကရေအာင္ေနာ္၊ေခါင္မုိးမလုံလုိ႕ ၾကမ္းေဆြးေနၾကရတဲ႕
အခုအခ်ိန္ခါမွာ အခ်ိန္ခါမဲ႕မုိးေတြကလဲရြာသြန္း မုတ္သုန္းေလကလဲၾကမ္း ေနမည္ဆုိရင္ေတာ႕ အနီးကေလးကေန
ဟုိး----အေ၀းၾကီးမွာပဲေနလုိက္ၾကရေတာ႕မယ္။ေခါင္းမွာပါတဲ႕ နားရြက္ကုိ ပင္ကုိယ္အတုိင္းမၿမင္နုိင္တဲ႕ အသင္းအဖြဲ႕
အၿဖစ္ေနေတာ႕မွာလား။သံသယသည္ ေ၀းကြာၿခင္းေတြကုိေပးဆပ္ၾကရတာမုိ႕ အဲဒီသံသယေတြကုိ၊ဟုိ-------------
အေ၀းၾကီးကုိလြတ္ပစ္လုိက္ၾကပါေတာ႕။
အခုလုိေၿပာလုိက္လုိ႕ မေက်နပ္တဲ႕သူေတြကေတာ႕ေၿပာလိ္မ္႕မယ္ မင္းဘာသိလုိ႕လဲေပါ႕၊ဆုိကေရးတီး ရဲ႕စကားအငွားနဲ႕ေၿပာရရင္ေတာ႕I know only one thing,that I do not know.
ငါသိတာတစ္ခုပဲရွိတယ္။အဲဒါက ငါမသိၿခင္းပါပဲ။တဲ႕ စာေရးသူလည္း ဘာမွမသိပါဘူးေနာ္။
အၿမင္ရွင္းကာၿဖင္႕။အမွန္ၿမင္ရုံတင္မက။အၿမင္လည္းမွန္နုိင္ၾကပါေစလုိ႕ဆုေတာင္းရင္း
အမွားမကင္းေသးတာမုိ႕ အမွားရွိရင္ ခြင္႕လြတ္ၾကပါေနာ္။

No comments:

Post a Comment

Myanmar Student Monks Organization in Thailand. Powered by Blogger.